אלבניה למטייל העצמאי

קישורים ממומנים

אלבניה, רפובליקה השוכנת בדרום אירופה, מושכת אליה בשנים האחרונות מטיילים המחפשים אזור אותנטי, נופי הרים קסומים, עיירות ציוריות ומעבר בין שרידי עתיקות. הסיבות להגיע אל המדינה הן רבות ואפשר לראות כי בשנים האחרונות גם הישראלים, אוהבי הטבע והחופשה הרגועה עושים את דרכם אל המקום וחוזרים עם שק מלא בחוויות מרגשות.

כל הסיבות להגיע דווקא לאלבניה


מיעוט בתיירים – אלבניה נפתחה לתיירים רק בתחילת שנות התשעים. עד לאותה התקופה שלט במקום אנוור הוג'ה ואחת ממטרותיו הייתה לבודד את המדינה משאר העולם. לאחר מותו התפורר השלטון הקומוניסטי, מה שהוביל לפתיחות לשאר העולם ולכניסת מבקרים. מאותה התקופה החלה המדינה לשפר את התשתיות, מה שאפשר לתיירים לעבור בין חלקיה השונים של המדינה וליהנות מיופייה. היום אפשר לראות תיירים במקום ועם זאת המדינה לא הומה בהם.

נופים קסומים – נופיה של אלבניה כוללים הרים נישאים לגובה, אגמים, כפרים עתיקים ואת חופי הים האדריאטי. כל אחד יכול לבחור איזה סוג טיול מתאים לו ואלו נופים וחוויות הוא רוצה לשלב במהלכו כאשר אפשר לצאת לטיולים רגליים בשטח, לשוט בקייק, להתהלך בין עתיקות בכפרים ולשלב גם אטרקציות כמו רכיבה על אופניים, צניחה ועוד.

פתיחות המקומיים – מטיילים רבים יוכלו להעיד על מזגם הנוח של המקומיים. הנינוחות שמתאפשרת תודות להכנסת האורחים והיחס הנעים, הופכת את הטיול לחוויה בלתי נשכחת. האנשים באלבניה הם לרוב אנשים פשוטים, נעימים ונחשבים למאחרים טובים מאד ולכן העצירות לצורך לינה וטיול יהיו בסביבה בטוחה ונינוחה.

היסטוריה יהודית מרגשת – אמנם זוהי לא הסיבה העיקרית להגיע אל אלבניה, אך נעים לדעת כי בתקופת מלחמת העולם, כאשר פשטה איטליה לאלבניה (שנת 1939) ומאוחר יותר בפלישה של גרמניה הנאצית (1943), הוסתרו מעל ל-200 יהודים מאלבניה ומהארצות השכנות על ידי מקומיים ולכן איש לא נפגע. בהתחשב בכך שמעל למחצית מהתושבים הם מוסלמים, אפשר להגיד כי מדובר באחד מסיפורי ההצלה המרגשים של אותה התקופה.

אזורי הטיולים באלבניה


אזור הצפון – זהו אזור פראי אשר הגישה אליו אינה נוחה ועל כן הוא מתאים למטיילים שמחפשים מקום לעשות "טרק" ובעלי נכונות להליכות רבות וטיולי הרפתקאות. האזור עצמו מתחיל בעיר שקודרה (שהיא גם בירת הצפון וממוקמת על חופי האגם) וממשיך לאורך הרי האלפים.

אזור הדרום – זהו האזור של חוף הים הגובל עם יוון. במקום ישנם אתרי מורשת עולמיים, את המפרצים של ולורה וסרנדה ואפשר לראות בו אזורים עתיקים שמעניקים תחושה של חזרה בזמן.

מרכז אלבניה – אזור הבקעה כאשר עיר הבירה טירנה היא חלק ממנו. במרכז אפשר למצוא ריכוז אוכלוסין גבוה יחסית אך גם אזורי הרים פחות מוכרים המתאימים מאד לאוהבי טיולי הטבע.

מזרח אלבניה – לאזור זה אפשר לקרוא גם "אזור האגמים" הכוללים את אגם פרספה המשותף ליוון ומקדוניה, אגם אוחריד המשותף למקדוניה והוכרז על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת טבע שיש לשמרו וזאת בזכות אוכלוסיית החי המגוונת במקום והצמחייה הייחודית שיש בו.

להתכונן לקראת הטיול


אלבניה אינה מדינה גדולה ולמעשה בשטחה היא עולה רק במעט על ישראל רק שבניגוד אליה היא הררית והתשתיות בה אינן מפותחות דיין ובוודאי לא למי שמעוניין להגיע לכל חלקיה. לכן, יש להכיר את האזורים השונים ולתכנן נכון את הטיול. לרשות כל אחד עומד האינטרנט עם שלל כתבות והמלצות לטיולים וכן עומדים מדריכים וחברות המתמחות בתחום זה כדי לעזור בתכנון נכון ולמצות את הטיול בדרך האישית הטובה ביותר.

החלטתם בסוף ללכת על טיול מאורגן לאלבניה ? רימון טיולים מאורגנים לאלבניה

0 תגובות: